Great Momma & Great Wife

Great Momma & Great Wife

Friday 6 March 2015

My Qalam Shopping Di GO SHOP

Assalammualaikum..
Hari nie nak citer sikit pasal My Qalam yang beli di GO SHOP. Baru jer sampai kelmarin. Terujanya bila tengok kotak tertera perkataan GO SHOP.. Huhuhu Sue letak alamat rumah mak, senang. Lagipun balik kerja sue terus ke rumah mak nak ambil Nurhan. Kalau letak alamat rumah nanti mesti kena pergi GDEX pulak ambil sendiri. Lecehhh.. Okay, jom kita tengok apa ada didalam kotak tu.


Kalau tak sempat tengok tv  nak call nombor 1-800-82-0088 tu boleh jer order online kat http://www.goshop.com.my/ pastu pilihla barang apa yang hangpa berkenan. Macam sue dah beli My Qalam lepas nie ada rezeki lebih nak beli Steam Q Iron pulak.


Order hari Selasa, hari Khamis dah sampai depan rumah. Kita boleh pilih cara nak bayar samada kredit kad atau transfer atau tunggu barang sampai baru bayar. Sue pilih transfer alang-alang dah duit dalam bank kan. Cepat jugak penghantaran barang GO SHOP nie ingat 3-4 hari baru sampai. 




Buku untuk Nurhan.. Nie merupakan gift dari GO SHOP.. tak tahu sama ada boleh guna pen pintar tu ke tak. Tak try lagi. Hehehe..


Ada pengecas sekali usb dan earphone. Kalau beli di kedai-kedai biasa agak tinggi harganya dan tak mungkin dapat harga macam di GO SHOP siap ada macam-macam buku pulak tu. Alhamdulillah, Allah Taala tunjuk jalan mudah.. Beli jer Nur Syuhada dekat GO SHOP murah pun murah siap dapat Iqra, Kamus Melayu-Arab, Panduan Haji & Umrah, Surah index & panduan nak guna, Panduan sembahyang, Doa-doa pilihan & manzil pastu dapat gift buku untuk kanak-kanak siri 1-3. Alhamdulillah.. Doa dimakbulkan.. Impian tercapai nak memiliki Al-Quran digital nie.


Ada warranty card selama setahun. Incase dalam tempoh setahun tetiba pen pintar rosak boleh ler deme guna warranty tu tapi jangan tanya teman  rosak yang macam mana nak call sapa ye. Ate teman pun orang baru jugek....


Kakak sue nak tunaikan Umrah bulan Mei nanti, jadi bolehla bagi dia pinjam buku Kamus Melayu - Arab nie. Hehehe.. Tapi masa mak ayah pergi Umrah kata mereka orang sana lagi fasih bahasa Melayu dari orang Melayu? Huhuhu...



Nanti Nurhan besar sikit bolehla ajar dia. Kalau bagi sekarang Nurhan mungkin akan makan buku-buku  nie. Orang gigi baru nak tumbuh, suka menggigit jer kerja si Nurhan.



Kalau nanti pregnant boleh baca Surah Maryam hari-hari. =))) Insya'allah kalau ada rezeki.

Memula tu blur juga sue dengan hubby macamana nak guna. Hehehe.. Rupanya senang jer.. on, pastu pen tu tunjukkan di buku yang kita nak baca contoh surah index diatas. pilih qari then tunjuk surah yang kita nak baca. Boleh pause/stop juga. Boleh rakam suara kita macam Azrul (pengacara GO SHOP tu) buat nak bagi Ustaz dengar betu ke tak tajwid kita sebutan kita.

Semoga kita semakin rajin membaca dan mempelajari Al-Quran sebagai bekalan untuk akhirat kita. Banyak mukjizat yang tersembunyi dalam Al-Quran kepada pembacanya. Semakin canggih dunia semakin mudah untuk kita mempelajari sesuatu dan semakin ramai manusia yang menjadi malas dan alpa. Semoga yang alpa dan leka dengan mainan dunia itu bukan diri kita. Wassalam...

20 comments:

  1. Assalamualaikum, tumpang tanya kalau beli myqalam punya read pen ni kalau COD berapa kena bayar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga nya tetap RM199 dear..sangat berbaloi..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. salam sis.. kenapa saya cek harga 299 ye?

      Delete
    4. wa'alaikumusalam sis Nana Aidil.. Owh..yg tu kemungkinan set My Qalam Quran Pen Executive kot...yg sue beli Basic..RM 199 ja..

      Delete
  2. Aslkm..pen saya rosak..macam mana yea nak dapatkan pen sahaja??berapa harga pos dan COD??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumusalam sis zieyhan2003.. yg tu sue tak tawla sebab sue pun beli online je di Go Shop..hihi

      Delete
  3. Salam thanks sharing..saya tengah surver nak beli al-quran digital ni..tp takut terbeli yg xori..coz da mcm2 harga org jual utk set myqalam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumusalam sis siti sara..ye betul tu..skang pun banyak org juai dlm online..kena pandai survey ja..sepanjang sue dok guna My Qalam ni xda apa masalah..

      Delete
    2. assalammualaikum.. saya agent islamik dropship yang sah.. saya ad jual al-Quran digital qalam.. jika berminat dnnmasih belum membeli bole la pm saya..

      Delete
    3. sis pen sy rosak..pen nyr shj Ade jual x

      Delete
  4. assalamualaikum puan,

    ada kelulusan KDN? berapa number kelulusan ya puan kalau ada.
    terima kasih

    ReplyDelete
  5. Sya baru je bli kt go shop tpi xdpat pun free gift book.

    ReplyDelete
  6. Sya baru je bli kt go shop tpi xdpat pun free gift book.

    ReplyDelete
  7. Pen MyQalam Saya Tidak Boleh Charge Penoh Dgn Warna Biru Semenjak Mula2 Beli . Alamat Saya : No 41 Jalan TPS 2/2 Taman Pelangi Semenyih 43500 SEMENYIH SELANGOR .Saya Mintak Ganti Dgn Yg Baru . H/P Saya 017-6906752 Atau 03-87273298 Atau Puan Shima(Isteri) 019-2933403 .Hubungi Saya Segera . Saya Beli Dgn GoShop .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Call balik go shop tuk ganti...nnt drg settlekn rsnye

      Delete
  8. Pen saya rosak, jadi saya cuma nak beli pen sahaja bole tak? Ke ade tempat repair di johor ke?

    ReplyDelete
  9. Salam pen saya rosak ada jual pen sahaja tak

    ReplyDelete
  10. Pen pintar nenek saya Dan saya punya pun dah rosak jugak... Di mana patut saya pergi @ beli yg baru... Dah setahun.. Beli my qalam kat go shop rm 199...ples response balik

    ReplyDelete
  11. Saya nak beli 2 pen pintar my qalam go shop yg dah rosak... Nak beli kat mana ya?.... Pen saja.. Tolong lah bagi response....

    ReplyDelete